دررسانه ها:

آقاتهرانی: باید با جبهه‌ای که موجب انشعاب می‌شود برخورد کرد

یزدفردا :دررسانه ها :خانه ملت گزارش داد:برخی صحبت‎هایی که دوستان از زبان آیت‏‌الله مهدوی کنی بیان می‏‌کنند، حرف خود دوستان است؛ برخی افراد می‏گویند که آیت‏‌الله مهدوی کنی نسبت به ایجاد جبهه پایداری جبهه گیری منفی داشتند و ایجاد این جبهه را انشعابی در میان اصولگرایان معرفی کردند، اما این عالم بزرگوار در جلسه دیروز این موضوع را تکذیب کردند

مرتضی آقاتهرانی با اشاره به دیدار دیروز اعضای جبهه پایداری با "آیت‎الله مهدوی کنی"، گفت: در جلسه دیروز- دوم مرداد - که با حضورآقایان "صادق محصولی"، "روح‎اله حسینیان" و "غلامحسین الهام" تشکیل شده‎بود، در رابطه با معرفی فردی به کمیته وحدت اصولگرایان صحبت‎هایی صورت گرفت، البته پیش از این نیز ما افرادی را معرفی کرده بودیم و در این رابطه صحبت شده بود.


جبهه پایداری با تمام توان، خواهان وحدت اصولگرایان است


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه پیش از این نیز ما چندین بار خواهان دیدار با آیت‌‏الله مهدوی کنی بودیم و سرانجام این توفیق دیروز حاصل شد، افزود: در جلسه دیروز در رابطه با این موضوع که جبهه پایداری باید چه فعالیت‏هایی را مدنظر قرار دهد، گفت‏وگو شد، ما با تمام توان، به دنبال وحدت جدی برای اصولگرایی هستیم، چون اگر انشعابی پیش بیاید این بدون شک به نفع اصولگرایان نخواهد بود.


 وی با اشاره به گمانه‏زنی‎هایی که اخیراً در رابطه با جبهه پایداری در فضای سیاسی کشور، مطرح شده است، تصریح کرد: اگر واقعیت را بخواهید، اخیرا برخی افراد، گمانه‏زنی‏هایی در رابطه با جبهه پایداری انجام می‏دهند، به عنوان مثال  اعلام کردند که آیت الله مهدوی کنی، با همایشی که جبهه پیروان قرار است در هفته جاری به منظور اعلام موجودیت خود برگزار کند، نظر مخالف دارند. اما ایشان در جلسه دیروز این موضوع را تکذیب و فرمودند که تلاش برای دستیابی به وحدت اصلی ترین خواسته ایشان را تشکیل میدهد.

 
سخنان آیت‏‌الله مهدوی کنی در رابطه با ایجاد جبهه پایداری درست نقل نشده است


عضو تشکل جبهه پایداری، در رابطه با خبرهایی مبنی بر اینکه آیت‌‏الله مهدوی کنی ایجاد جبهه پایداری را موجب انشعاب و تفرقه در میان اصولگرایان اعلام کرده‏اند، نیز گفت: برخی صحبت‎هایی که دوستان از زبان آیت‏‌الله مهدوی کنی بیان می‏کنند، حرف خود دوستان است؛ برخی افراد می‏گویند که آیت‏‌الله مهدوی کنی نسبت به ایجاد جبهه پایداری جبهه گیری منفی داشتند و ایجاد این جبهه را انشعابی در میان اصولگرایان معرفی کردند، اما این عالم بزرگوار در جلسه دیروز این موضوع را تکذیب کردند.


 وی در ادامه افزود: آیت‏‌الله مهدوی کنی تأکید کردند که من چنین چیزی نگفته ام و منظور من این بوده است که اگر کسی می‏‌خواهد اختلافی میان وحدت اصولگرایان، ایجاد کند، روند شایسته‌‏ای را در پیش نگرفته است.
 

هدف از ایجاد جبهه پایداری ایجاد انشعاب در اصولگرایی نبوده و نیست


آقا تهرانی با تأکید بر این موضوع که هدف از ایجاد جبهه پایداری ایجاد انشعاب نبوده و نیست، گفت: در جلسه دیروز در رابطه با برنامه جبهه پایداری و روند فعالیتش توضیح‏هایی را به آیت‌‏الله مهدوی کنی ارائه دادیم و بسیاری از حرف‏هایی که برخی از جانب افراد سرشناس بیان می‏‌کنند، در جلسه دیروز بیان و بسیاری از سوء برداشت‏ها رفع و رجوع شد.



برخی جبهه پایداری را به تندروی متهم می‏کنند


عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در رابطه با این موضوع که با ایجاد جبهه پایداری و پس از دیدار با آیت الله مهدوی کنی، وحدت مورد نظر اصولگرایان قابل تحقق است، اظهار داشت: ما برای دستیابی به این مهم تلاش می‏‌کنیم، بخشی از جامعه افرادی هستند که ممکن است ما را به تندروی متهم کنند، نکته ای که اخیرا برخی در صحبت‏های خود به آن اشاره داشتند، ما باید از اصول انقلاب پاسداری کنیم و بحث حمایت جدی از مقام ولایت باید عملیاتی شود، نکته ای که در جبهه پایداری مدنظر قرار گرفته است.


 وی در ادامه بیان کرد: امید است که در جلسه اعلام موجودیت جبهه پایداری، تمام ابعاد فعالیت این جبهه به خوبی تبیین شود، چون هنوز به صورت رسمی صحبتی در رابطه با فعالیت جبهه پایداری بیان نشده است، بیان نکات اصلی به این جلسه موکول می‏‌شود.

 
دیداراعضای جبهه پایداری با آیت‎الله مهدوی کنی؛ زمینه ساز رفع سوء تفاهم‎ها


آقاتهرانی با بیان این موضوع که دیدار با آیت‏‌الله مهدوی کنی موجب شفاف سازی در رابطه با موضوع‏‌هایی که اخیراً در مورد جبهه پایداری مطرح می‎شد، گفت: از نظر من بسیاری از مباحثی که از جانب آیت الله مهدوی‎کنی، مطرح می‏شد بعد از این جلسه خصوصی برای ما حل و فصل شد، از نظر من این گفت‏وگوها بسیار مناسب است و می‏‌تواند موجب رفع و رجوع برخی مشکلات شود، به هر حال بنده در جبهه انقلاب مشغول فعالیت هستم و ممکن است اختلاف سلیقه ای هم به وجود آید، اختلاف‏ نظرهایی که با گفت‏وگو قابل رفع است.


 
توجه به نظر روحانیون، یکی از اصول اساسی جبهه پایداری


وی تأکید کرد: ما افرادی همچون آیات عظام مصباح یزدی و مهدوی‎کنی را بسیار قبول داریم و لازم است که در جریان نظرهای این بزرگوران قرار بگیریم، هر چند شاید برخی با نظرهای این علما و روحانیون کنار نیایند، اما ما توجه به نظر روحانیون را به عنوان یکی از اصول اساسی جبهه پایداری مورد توجه قرار داده‏ایم، آیت الله مهدوی هم در دسته این بزرگان قرار می‏‌گیرد.



جبهه پیروان به موقع نظر خود را در برابر گمانه‎‏زنی‎‏های منفی بیان خواهد کرد


نماینده مردم تهران، با بیان این موضوع که امید است که وحدت حول محور روحانیت محقق شود، گفت: تا به حال فرصت نشست با آیت‏‌الله مهدوی کنی مهیا نشده بود، نکته‏ای که موجب بیان برخی گمانه‏زنی‏ها در فضای سیاسی کشور شد، در مقابل نیز باید توجه داشت که ما هم نمی‏توانیم به طور مدام، صحبت‏هایی که برخی افراد بیان می‏کنند، را تکذیب کنیم، اما به موقع نظرات خود را در رابطه با گمانه‌‏زنی‏های منفی که اخیراً صورت گرفته، خواهیم گفت.


عضو فراکسیون اصولگرایان در رابطه با راهکارهای دستیابی به وحدت اصولگرایان که در جلسه دیروز بیان شد، اظهار کرد: برخی از صحبت‏ها نکاتی است که در جلسه‏ با آیات عظام مهدوی‏کنی و مصباح یزدی مطرح شده است، به عنوان مثال از اضلاع مختلف اصولگرایی خواسته‎اند که وارد فعالیت شوند، این مباحثی است که چون جلسه خصوصی بوده است، بهتر است از جانب سخنگو مطرح شود.


وی در رابطه با گام‏‏‎های اساسی جبهه پایداری برای تحقق اهداف مورد نظر این جبهه، در ادامه بیان کرد: در همایشی که برای اعلام موجودیت جبهه پایداری تشکیل می‌‏شود، مطالب مهمی با حضور آیت الله مصباح‎یزدی و سایر بزرگان مطرح خواهد شد، صحبت‏هایی که ماهیت جبهه پایداری را به طور کامل روشن خواهد کرد و بهتر است که این صحبت‏‎ها از زبان خود این افراد شنیده شود.


عضو تشکل غیررسمی جبهه پایداری، در رابطه آینده این تشکل، تصریح کرد: من نسبت به ادامه فعالیت این جبهه خوشبین هستم، اعضای جبهه پایداری در تلاش هستند تا کار درستی را انجام دهند و یک عده از جوانان که در برابر فتنه گران درست عمل کردند، احساس کنند که افرادی برای حمایت از آنها وجود دارند.


وی افزود: یکی از اصول جبهه پایداری از همان منشور اصولگرایی گرفته شده است که از سوی بزرگان اصولگرایی مطرح شده ، اینکه باید افرادی که در زمان فتنه سکوت اختیار کردند، موقعیت خود را مشخص کنند و حداقل باید اعلام برائت کنند، ما در اصول نباید با هم اختلاف پیدا کنیم، وگرنه اصولگرایی شکل دیگری پیدا میکند، این موضوع هایی است که باید مورد بحث قرار گیرد.


 
آیت‌‏الله مهدوی کنی جبهه پایداری را تحریم نکرده است


آقا تهرانی در رابطه با نتیجه جلسه دیروز، گفت: آیت‏‌الله مهدوی کنی، در جلسه تأکید داشتند که صحبت‏هایی که برخی از زبان ایشان بیان می‏کنند اینگونه نبوده است، و اینکه افراد از زبان دیگران صحبت می‏کنند، ممکن است موجب ایجاد سوء تفاهم شود، به عنوان مثال در مجلس من شنیدم که یکی از نماینده‎ها در رابطه با تحریم جبهه پایداری از سوی آیت الله مهدوی سخن گفته بود، نکته‏ای که با تکذیب ایشان همراه شد.


وی در ادامه افزود: آیت‌‏الله مهدوی کنی در رابطه با صحبت‏‌های اخیری که از زبان ایشان در مورد جبهه  پایداری بیان می‏شود، ابراز تعجب کردند و گفتند که به هیچ وجه منظورشان این صبحت‏هایی که از جانب ایشان بیان شده است نبوده و نسبت به اینکه برخی چنین برداشتی داشتند، گله کردند، نکته ای که باعث شد من نام برخی از افرادی که چنین گمانه‎زنی‎هایی در رابطه با جبهه پایداری بیان کرده بودند، را ذکر کنم و ایشان این صحبت ها را نادرست دانستند.


 
انعقاد نطفه جبهه‌ای که موجب انشعاب شود، نامبارک است


عضو جبهه پایداری در رابطه با حفظ وحدت اصولگرایان با تکیه بر جبهه پایداری، گفت: هدف جبهه پایداری این است که وحدت را حفظ کند، اگر وحدت حفظ نشود و این جبهه و یا هر جبهه دیگری موجب انشعاب و تفرقه شوند، انعقاد نطفه آن جبهه نامبارک است، و باید با آن برخورد کرد، این نکته جز اصول اولیه است و تعجب ما از همین نکته بود که چه طور شده برخی با وجود تکیه جبهه اصولگرایی به این اصل، نسبت به آن خرده می‎گیرند.


وی با اشاره به این صحبت که برخی، ایجاد جبهه پایداری را مخالفت کامل با کمیته ۷+۸ می‏دانند، تصریح کرد: ما با  ۷+۸ هم صحبت کرده‎ایم و حتی گزینه ای را برای این کمیته معرفی کرده بودیم، ما مخالفتی با این کمیته نداریم و تنها ممکن است که در برخی موارد اختلاف نظر داشته باشیم، اما این دلیل نمی‎شود که این کمیته را قبول نداشته باشیم.


وی در رابطه با گزینه معرفی شده به کمیته ۷+۸، گفت: در جلسه دیروز، آیت الله مهدوی کنی گفتند که شما فردی را معرفی کنید، تا ادامه بررسی ها به آینده جبهه و اعلام موجودیت رسمی این جبهه موکول شود و قرار است که این گزینه فعلا رسانه‎ای نشود.


جبهه پایداری انقلاب اسلامی متشکل از همکاران قبلی دولت‌های نهم و دهم، برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، برخی اعضای قرارگاه عمار و افرادی همچون حجت الاسلام آقاتهرانی، غلامحسین الهام، صادق محصولی، حجت الاسلام رسایی، علی‌اصغر زارعی، کوچک‌زاده، کوثری، حجت الاسلام روح‌الله حسینیان و تعداد دیگری از شخصیت‌های مطرح سیاسی با چندی پیش با صدور بیانیه‏ای اعلام موجودیت کرد و همایش سراسری این جبهه برای آغاز به کار رسمی، در هفته جاری برگزار خواهد شد.


برخی ایجاد این جبهه را گامی در جهت ایجاد تفرقه در میان اصولگرایان یاد کردند تا حدی که برخی از انتقاد آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به ایجاد این جبهه خبر داده‌‏بودند.

 

منبع:  خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا